מאמרים נבחרים

בדף זה יוצגו מאמרים נבחרים ותקצירי הרצאות שניתנו בכינוסי מו"ח השונים:



מסלולרי (אפריל 2014)

מסלולרי הוא כלי הדרכה סלולארי רב חושי המאפשר למטייל נגישות מיידית לתוכן הדרכה עשיר ובליווי תמונות ואמצעי המחשה. המיוחד במיזם: תלמידי בתי הספר הם אלה שמתעדים ומכינים את המידע על כל נקודת הדרכה.

נעמי שרוני ויוני שטרן, מרכז מדע ים המלח והערבה

מקום הפעילות:  כ- 20 בתי ספר בארץ

התלמידים המשתתפים: כיתות ט', י' , י"א

מספר התלמידים המשתתפים: כ- 700


מפת"ח (מפה, פעילות, תקשוב, חקר) העיר ירושלים (אפריל 2014)

מפת"ח (מפה, פעילות, תקשוב, חקר) העיר ירושלים

אילת הלל כהן-אורגד, שרה פרזון - עיריית ירושלים, המנהלה לחינוך, המחלקה לתוכניות חינוכיות

בניית מסלולי סיור פעילים בעיר ירושלים ע"י התלמידים לאתרים נבחרים בעיר. תהליך הלמידה נעשה במתכונת של "משימות חקר" מתוקשבות, בהתבסס על פרדיגמת "למידה מבוססת מקום". מסלולי הסיורים נגישים לקהל הרחב מכל מכשיר המחובר לאינטרנט – טאבלטים וסמרטפונים.

מקום הפעילות: בתי ספר יסודיים בירושלים
גילאי התלמידים המשתתפים:  גילאי ד'- ו'
מספר התלמידים המשתתפים בפרויקט:  112


חדשנות פדגוגית באמי"ת (אפריל 2014)

חדשנות פדגוגית באמי"ת

ד"ר הילית פינקלשטיין, נורית רייך, מיכל ג'ייקוב, לירון צימרמן - מינהל מו"פ והערכה, רשת אמי"ת

מקום הפעילות: בתי ספר של רשת אמי"ת
גילאי התלמידים: כיתות ז'-י"ב
מספר התלמידים המשתתפים בפרויקט: אלפי תלמידים ברשת אמי"ת

ייחודיות הפרויקט: פרויקט רשתי מתמשך שמטרתו הובלת בתי הספר לקראת שינוי תרבותי, חינוכי ופדגוגי, באמצעים שונים. הפרויקט מובל על ידי צוות המו"פ של רשת אמי"ת, מה שמאפשר ראייה הוליסטית של הנעשה בשטח ופיתוח קהילות מקצועיות לומדות בין בתי ספר שונים.



"מעבר לדלת" למידה משמעותית בסביבה חדשנית במחוז המרכז (אפריל 2014)

"מעבר לדלת" למידה משמעותית בסביבה חדשנית במחוז המרכז

אורית טאטי - תקשוב משרד החינוך מחוז המרכז ורותי סלומון- מכון מופת

התכנית המחוזית "מעבר לדלת" מציעה הזדמנות לקהילה החינוכית במחוז המרכז לחוות למידה משמעותית בסביבה דיגיטלית ומנגישה דגם לפדגוגיה איכותית בסביבות טכנולוגיות מתקדמות בתהליך למידה אינטרדיסציפלינרי.

התכנית החלה בשנה"ל תשע"ד בפיילוט שנחקר על מנת לבנות מודל להפצה ללמידה משמעותית בפלטפורמת Moodle  לטיפוח מיומנויות כישורי חיים ככלי ללמידה לאורך חיים אשר מתייחסת לאיכות תוצרי הידע של הלומדים.


תכנית תמי"ד – תלמידים מלמדים בדגניה (אפריל 2014)

תכנית תמי"ד – תלמידים מלמדים בדגניה
יונה בן עמרם – מנהלת בית הספר, סיגל בן עמרם – מדריכה פדגוגית
 
מקום הפעילות: בית ספר  יסודי "עליזה ארבלי – דגניה", טירת כרמל
גילאי התלמידים המשתתפים:  כיתות א' – ו'
מספר התלמידים המשתתפים בפרויקט: כל תלמידי בית הספר
ייחודיות הפרויקט:
תלמידים מכתות ד'- ו' מלמדים בכיתות א'- ו' שיעורים בנושאים נבחרים מתוך תכנית הלימודים. בכל השיעורים משולב תקשוב – בהכנת השיעור, במהלך השיעור ובתוצרי השיעור.  השיעורים מתנהלים באמצעות  הפורטל הבית ספרי ומתועדים בו.  צוות מורות, שמקבלות הדרכה פדגוגית, בוחר את נושא השיעור והכלים שישולבו בו.  המורות מכינות את התלמידים המלמדים להעברת השיעור בשיטה ייחודית, שכוללת עבודה בקבוצות  ופעילות חקר. הפרויקט נכנס לשנתו השנייה ויוצר שינוי  מהותי באווירת הלימודים  ובאקלים הבית ספרי בכללותו.


הקשר הרב דורי "מזקנים אתבונן" (אפריל 2014)

הקשר הרב דורי "מזקנים אתבונן".
עפרה ישראלי מנהלת פדגוגית בתכנית הקשר הרב דורי

יחודיות התכנית:
תכנית הקשר הרב דורי הינה תכנית ערכית-חינוכית הבונה גשר בין דורי ומחזקת את מערכת הקשרים בין תלמידי בתי הספר לבין האוכלוסייה המבוגרת בקהילה,
באמצעות הסביבה הטכנולוגית, תוך למידה ושימור המורשת. התכנית מופעלת בשיתוף המשרד לאזרחים ותיקים, משרד החינוך ובית התפוצות.
התכנית מקנה לתלמיד ולאזרח הוותיק חוויה חינוכית ערכית המאפשרת דיאלוג פתוח המחזק את המודעות המשפחתית והקהילתית של הדור הצעיר כלפי אזרחים ותיקים במדינת ישראל.
באמצעות המפגש בכיתה והלמידה המשותפת, מתאפשרת חוויה חינוכית מפרה והדדית הבונה גשר רב דורי ייחודי בין התלמיד למבוגר;
המבוגר לומד מיומנויות מחשב ואינטרנט, והתלמיד נחשף לסיפורו, לערכיו ולמורשתו של האזרח הוותיק.
ביחד, תוך למידה משמעותית, הם מתעדים באמצעים טכנולוגיים את סיפורי המורשת.


Cell Aviv - תל אביב בסלולארי,  "עושים תקשורת" מקצועית במגמת ניו מדיה (אפריל 2014)

Cell Aviv - תל אביב בסלולארי:

מסלולי תיירות בתל אביב של פעם בטכנולוגיה של מציאות רבודה: רפאלה בלס ותלמידי הרב תחומי שבח מופת, רשת עמל


"עושים תקשורת" מקצועית במגמת ניו מדיה: התלמידים מסקרים, כותבים, מצלמים ועורכים חדשות מקצועיות הכוללות קליפים וסדרות אינטרנט: אריק בורנשטיין ותלמידי הרב תחומי פתח תקווה ב', רשת עמל


עיתון בית ספר מתוקשב (אפריל 2014)

עיתון בית ספר מתוקשב

ענבל סמית

מקום הפעילות: בי"ס שפרירים ב', גבעת חיים איחוד- בי"ס על יסודי לחינוך מיוחד.
גילאי התלמידים המשתתפים: קבוצה רב גילאית, תלמידים מכיתות ז'-י"ב
מספר התלמידים המשתתפים בפרויקט: 13 באופן קבוע, תלמידים נוספים בפעילויות נקודתיות.

ייחודיות הפרויקט:
תלמידים בעלי לקויות למידה מורכבות, עד להגיעם לבי"ס לחינוך מיוחד, חווים תסכול ותחושת כישלון. עיתון בית הספר המתוקשב מזמן להם למידה מעצימה, מאתגרת, תוך פיתוח נקודות החוזק שלהם. העיתון מאפשר הפקת וצריכת תכנים במגוון אמצעים, כגון כתיבה, צילום, עריכת סרטונים ועוד, תוך התאמה לשונות בין אישית ולסגנונות למידה, ופיתוח מוקדי חוזק. הפעילות ודרכי התקשורת תומכות במיומנויות המאה ה-21. היוזמה מעודדת פיתוח למידה אקטיבית, אישית ושיתופית, המגבירה תחושת מסוגלות וחוויות הצלחה.


1  2  3  4  5  6  >>>