מאמרים נבחרים

בדף זה יוצגו מאמרים נבחרים ותקצירי הרצאות שניתנו בכינוסי מו"ח השונים:



מסלולרי (אפריל 2014)

מסלולרי הוא כלי הדרכה סלולארי רב חושי המאפשר למטייל נגישות מיידית לתוכן הדרכה עשיר ובליווי תמונות ואמצעי המחשה. המיוחד במיזם: תלמידי בתי הספר הם אלה שמתעדים ומכינים את המידע על כל נקודת הדרכה.

נעמי שרוני ויוני שטרן, מרכז מדע ים המלח והערבה

מקום הפעילות:  כ- 20 בתי ספר בארץ

התלמידים המשתתפים: כיתות ט', י' , י"א

מספר התלמידים המשתתפים: כ- 700


חדשנות פדגוגית באמי"ת (אפריל 2014)

חדשנות פדגוגית באמי"ת

ד"ר הילית פינקלשטיין, נורית רייך, מיכל ג'ייקוב, לירון צימרמן - מינהל מו"פ והערכה, רשת אמי"ת

מקום הפעילות: בתי ספר של רשת אמי"ת
גילאי התלמידים: כיתות ז'-י"ב
מספר התלמידים המשתתפים בפרויקט: אלפי תלמידים ברשת אמי"ת

ייחודיות הפרויקט: פרויקט רשתי מתמשך שמטרתו הובלת בתי הספר לקראת שינוי תרבותי, חינוכי ופדגוגי, באמצעים שונים. הפרויקט מובל על ידי צוות המו"פ של רשת אמי"ת, מה שמאפשר ראייה הוליסטית של הנעשה בשטח ופיתוח קהילות מקצועיות לומדות בין בתי ספר שונים.



"מעבר לדלת" למידה משמעותית בסביבה חדשנית במחוז המרכז (אפריל 2014)

"מעבר לדלת" למידה משמעותית בסביבה חדשנית במחוז המרכז

אורית טאטי - תקשוב משרד החינוך מחוז המרכז ורותי סלומון- מכון מופת

התכנית המחוזית "מעבר לדלת" מציעה הזדמנות לקהילה החינוכית במחוז המרכז לחוות למידה משמעותית בסביבה דיגיטלית ומנגישה דגם לפדגוגיה איכותית בסביבות טכנולוגיות מתקדמות בתהליך למידה אינטרדיסציפלינרי.

התכנית החלה בשנה"ל תשע"ד בפיילוט שנחקר על מנת לבנות מודל להפצה ללמידה משמעותית בפלטפורמת Moodle  לטיפוח מיומנויות כישורי חיים ככלי ללמידה לאורך חיים אשר מתייחסת לאיכות תוצרי הידע של הלומדים.


תכנית תמי"ד – תלמידים מלמדים בדגניה (אפריל 2014)

תכנית תמי"ד – תלמידים מלמדים בדגניה
יונה בן עמרם – מנהלת בית הספר, סיגל בן עמרם – מדריכה פדגוגית
 
מקום הפעילות: בית ספר  יסודי "עליזה ארבלי – דגניה", טירת כרמל
גילאי התלמידים המשתתפים:  כיתות א' – ו'
מספר התלמידים המשתתפים בפרויקט: כל תלמידי בית הספר
ייחודיות הפרויקט:
תלמידים מכתות ד'- ו' מלמדים בכיתות א'- ו' שיעורים בנושאים נבחרים מתוך תכנית הלימודים. בכל השיעורים משולב תקשוב – בהכנת השיעור, במהלך השיעור ובתוצרי השיעור.  השיעורים מתנהלים באמצעות  הפורטל הבית ספרי ומתועדים בו.  צוות מורות, שמקבלות הדרכה פדגוגית, בוחר את נושא השיעור והכלים שישולבו בו.  המורות מכינות את התלמידים המלמדים להעברת השיעור בשיטה ייחודית, שכוללת עבודה בקבוצות  ופעילות חקר. הפרויקט נכנס לשנתו השנייה ויוצר שינוי  מהותי באווירת הלימודים  ובאקלים הבית ספרי בכללותו.


Cell Aviv - תל אביב בסלולארי,  "עושים תקשורת" מקצועית במגמת ניו מדיה (אפריל 2014)

Cell Aviv - תל אביב בסלולארי:

מסלולי תיירות בתל אביב של פעם בטכנולוגיה של מציאות רבודה: רפאלה בלס ותלמידי הרב תחומי שבח מופת, רשת עמל


"עושים תקשורת" מקצועית במגמת ניו מדיה: התלמידים מסקרים, כותבים, מצלמים ועורכים חדשות מקצועיות הכוללות קליפים וסדרות אינטרנט: אריק בורנשטיין ותלמידי הרב תחומי פתח תקווה ב', רשת עמל


שימוש האייפד בהוראה בחינוך המיוחד (יולי 2013)

אנו ערים למגמה הולכת וגוברת של שילוב האייפד בהוראה ולמידה בכלל ולתלמידים בעלי צרכים מיוחדים בפרט.

האייפד משמש כמכשיר ללמידה ניידת ויכול להפוך לכלי תקשורתי לתלמידים לא ורבליים .


"כיתה הפוכה" – למה להפוך את הכיתה?    פיתוח לומד עצמאי בגמרא (יולי 2013)

הוראת התלמוד (הגמרא) ובמיוחד הדיונים ההלכתיים שבו, קשה בשל התמציתיות והקצרנות שבו, שימוש במונחים מקצועיים, חוסר סימני פיסוק והארמית המשולבת בו.

בעזרת הלימוד בחברותא ובסיוע הטכנולוגיה, אנו הופכים את הכיתה לספריה וירטואלית בה בלחיצת כפתור התלמיד מגיע לכל הידע הנדרש.


הופכים לימון ללימונדה – שימוש בסמרטפון ללמידה בשיעורים (יולי 2013)

מערכת החינוך עומדת בפני שינוי פרדיגמה, ודיונים רבים מתקיימים סביב שאלת דרכי ההוראה-למידה המותאמות למאה ה 21, ודמות הבוגר של תקופה זו. אחד הגורמים עליהם יש לתת את הדעת הוא הטכנולוגיה, שהופכת להיות נגישה וזמינה יותר ויותר בכיתות, ושתרומתה לשינוי אינה מוטלת בספק בשל יכולתה להכניס את החוץ פנימה לתוך השיעור ולאפשר לתלמידים נגישות גבוהה למידע.


1  2  3  >>>