מאמרים נבחרים

בדף זה יוצגו מאמרים נבחרים ותקצירי הרצאות שניתנו בכינוסי מו"ח השונים:


הופכים לימון ללימונדה – שימוש בסמרטפון ללמידה בשיעורים (יולי 2013)



04/08/13

הופכים לימון ללימונדה – שימוש בסמרטפון ללמידה בשיעורים

ד"ר הילית פינקלשטיין, רשת אמי"ת, hilitf@amit.org.il

מערכת החינוך עומדת בפני שינוי פרדיגמה, ודיונים רבים מתקיימים סביב שאלת דרכי ההוראה-למידה המותאמות למאה ה 21, ודמות הבוגר של תקופה זו. אחד הגורמים עליהם יש לתת את הדעת הוא הטכנולוגיה, שהופכת להיות נגישה וזמינה יותר ויותר בכיתות, ושתרומתה לשינוי אינה מוטלת בספק בשל יכולתה להכניס את החוץ פנימה לתוך השיעור ולאפשר לתלמידים נגישות גבוהה למידע.
כחלק ממגמה זו של שילוב טכנולוגיות בכיתות, מתפתחת בעולם מגמה חדשה של שימוש במכשירים האישיים של התלמידים, BYOT – Bring Your Own Technology.

השימוש במכשירים האישיים בשיעור מזמן למידה עצמאית ומותאמת אישית, אותנטית וחוויתית, ומאפשר לתלמידים יצירתיות וניידות. הלמידה יוצאת מעבר לגבולות הכיתה, והופכת לתהליך מתמשך שלא מסתיים עם הישמע הצלצול, כשהמכשיר הופך להיות מכלי משחק ותקשורת בשעות הפנאי, לכלי שמזמן למידה משמעותית.

בהרצאה אעסוק באתגרים העומדים בפתח עם קבלת ההחלטה להשתמש במכשירים האישיים, ואדגים פיילוט בו נעשה שימוש בסמארטפונים בשיעורי אנגלית בחטיבת ביניים בצפון, תוך התייחסות לממצאי השאלונים שהועברו לתלמידים בתחילת הפיילוט ובסיום שנת הלימודים.


נכתב על ידי ד"ר הילית פינקלשטיין, רשת אמי"ת
127 צפיות


<< למאמר הקודםמאמרים נוספיםלמאמר הבא >>