מאמרים נבחרים

בדף זה יוצגו מאמרים נבחרים ותקצירי הרצאות שניתנו בכינוסי מו"ח השונים:


חדשנות פדגוגית באמי"ת (אפריל 2014)



05/04/14

חדשנות פדגוגית באמי"ת

ד"ר הילית פינקלשטיין, נורית רייך, מיכל ג'ייקוב, לירון צימרמן - מינהל מו"פ והערכה, רשת אמי"ת
דוא"ל: nuritr@amit.org.il
טלפון: 052-6070760
מקום הפעילות: בתי ספר של רשת אמי"ת
גילאי התלמידים: כיתות ז'-י"ב
מספר התלמידים המשתתפים בפרויקט: אלפי תלמידים ברשת אמי"ת

ייחודיות הפרויקט: הפרויקט שנציג הוא פרויקט רשתי מתמשך שמטרתו הובלת בתי הספר לקראת שינוי תרבותי, חינוכי ופדגוגי, באמצעים שונים. הפרויקט מובל על ידי צוות המו"פ של רשת אמי"ת, מה שמאפשר ראייה הוליסטית של הנעשה בשטח ופיתוח קהילות מקצועיות לומדות בין בתי ספר שונים.

תיאור הפרויקט:
רשת אמי"ת שמה לה ליעד להוביל את בתי הספר של הרשת לקראת שינוי תרבותי, חינוכי ופדגוגי שמטרתו התאמת בתי הספר למאה הנוכחית תוך היענות לאתגרים החינוכיים, החברתיים והפדגוגיים, המוצבים לפתחם של הצוותים החינוכיים בימים אלו. כל זאת על מנת לפתח מודל של בית ספר העומד ביעד המרכזי שלשמו נוצר, הצמחת תלמיד סקרן, בעל מוטיבציה ללמידה ובעל כלים ומיומנויות המותאמים למאה ה 21, המוכן לאתגרים המחכים לו בחייו כבוגרים.

במסגרת הרצאה זו נציג מעט מן הפיילוטים השונים שצוות המו"פ מוביל בבתי הספר בקשת רחבה של נושאים; תרומתה של סביבת הלמידה החדשנית לפיתוח תרבות בית ספרית המזמנת פדגוגיה ממוקדת לומד, מינוף השימוש בסמארטפונים בכלל ובוואטסאפ בפרט לצרכי למידה ויצירת שיח חינוכי סביב תרבות השימוש במכשיר, הטמעת המודל של כיתה הפוכה במקצוע המתמטיקה לצורך פיתוח לומד עצמאי ויצירת מרחב וזמן בכיתה לצורך פיתוח מיומנויות של חשיבה מתמטית מסדר גבוה, עידוד המורים לשימוש במתודת למידה מבוססת פרויקטים המזמנת תהליך למידה מתמשך, יוצרת מוטיבציה וסקרנות אצל התלמיד ומפתחת מיומנויות שונות כגון שיתופיות, אוריינות מידע, תקשורתיות ועוד.




נכתב על ידי ד"ר הילית פינקלשטיין, נורית רייך, מיכל ג'ייקוב, לירון צימרמן - מינהל מו"פ והערכה, רשת אמי"ת
127 צפיות


<< למאמר הקודםמאמרים נוספיםלמאמר הבא >>