מאמרים נבחרים

בדף זה יוצגו מאמרים נבחרים ותקצירי הרצאות שניתנו בכינוסי מו"ח השונים:



בי"ס כמרחב למידה רב ממדי (דצמבר 2012)

איך הופכים את ביה"ס למרחב למידה רב-ממדי - מיזם של מציאות רבודה בביה"ס הולץ חיל האוויר, רשת עמל


למידה ברשת חברתית בבי"ס יסודי (דצמבר 2012)

השימוש ברשתות החברתיות יוצר הזדמנות לאנשי החינוך להוביל שינוי במערכת", כך אמר ד"ר עופר רימון, ראש המינהל למדע וטכנולוגיה במשרד החינוך, בכנס הקיץ השנתי של עמותת אשנ"ב. (אנשים ומחשבים 18.6.12)

אמירה זו משקפת את העניין הגובר ברשתות חברתיות בכלל ובלמידה באמצעותן בפרט. יותר ויותר מתגבשת ההבנה שלמידה א-פורמלית באמצעות רשת חברתית היא צורך השעה בעידן המידע.


פרדיגמה חדשה בחינוך – מלמידת פירמידה ללמידת רשת (דצמבר 2012)

פרדיגמה חדשה בחינוך – מלמידת פירמידה ללמידת רשת, יעקב הכט, מייסד ערי חינוך

הפרדיגמה החדשה - פרדיגמת הרשת - בפרדיגמת הרשת כל אדם גם מקבל ידע וגם מוסר ידע, כל תלמיד הוא גם מורה וכל מורה הוא גם תלמיד – כל איש חינוך יכול להיות גם מנהיג חינוכי וקובע מדיניות.


הכפר הווירטואלי למניעת אלימות: מרחב וירטואלי תלת מימדי ללמידה והתמודדות עם בריונות ברשת (דצמבר 2012)

תופעת האלימות על פניה הרבים והשונים, משותפת לילדים ובני נוער בכל מקום. בצד היתרונות הרבים בשימוש ברשת האינטרנט, ילדים ובני נוער חשופים לאלימות ועבריינות ברשת ויש לספק להם כלי התמודדות יעילים.
על מנת להתמודד עם התופעה, תוכנן והופעל במסגרת האיחוד האירופי, 'הכפר הווירטואלי למניעת אלימות'.


מיזם למידה במדיה חברתית - מחוז חיפה (דצמבר 2012)

רשתות חברתיות, כמדיה חברתית שיתופית, נעשו חלק מחיי מיליוני אנשים בעולם, כמו  גם חלק ממציאות חיי התלמידים והמורים.

כחלק מחדשנות מערכת החינוך במחוז חיפה, מופעל זו השנה השניה מיזם בו  עשרות בתי ספר משלבים רשת חברתית בהוראה-למידה הלכה למעשה.


כל תלמיד יכול - לומדים לבגרות מורחבת במתמטיקה ופיזיקה בתיכון הווירטואלי החדש  (דצמבר 2012)

תכנית פיילוט לקידום מספר התלמידים הלומדים מתמטיקה ופיזיקה לבגרות מורחבת, בכיתות י' כחלק מלימודי החובה. לצורך כך הוקם תיכון וירטואלי שמאפשר לבתי הספר להגמיש את מסגרות הלמידה ולהציע לתלמידים ללמוד במסגרת קורסים וירטואליים כחלק מהלימודים הפורמליים שלהם בבית הספר.


בני נוער מיישירים מבט אל בבואת הפייסבוק (דצמבר 2012)


פאנל בהנחיית לימור הררי, המינהל למדע וטכנולוגיה, משרד החינוך
 
רשתות חברתיות הוא עולמם של בני הנוער - על זאת אין עוררין. מתוך הנחת היסוד כי שימוש ברשת חברתית מאפשר כוח – כוח לפרסם, להביע דעה, לנקוט עמדה וזאת בקלות הטכנולוגית המתאפשרת – עם הכוח באה אחריות. האחריות לתת מעצמך לאחר ולפעול על פי אמות מוסר וערכים חיוביים כדרך חיים וכדוגמא לאחרים.
שימוש נבון ברשתות חברתיות מחייב התבוננות מעמיקה אודות התכנים המועלים בה.


מיזם נוער שותה מים (דצמבר 2011)

מיזם החינוך נוער שותה מים ודעת מקרב את הנוער למצוינות הישראלית בנושא המים. תכנית החינוך החדשנית חושפת את התלמידים בכיתות בבתי הספר ובסיורים פעילים בשטח, לתוכן המבוסס על פעילות המים בישראל בעבר, בהווה ובעתיד. החומר מוגש על ידי המורים בכיתה בזיקה ברורה לתכניות הלימוד של משרד החינוך, בשיתוף אנשי אקדמיה ותעשייה ובלווי והנחיה של היי-טיצ' שפיתחה ומפעילה את המיזם.


<<<  1  2  3  4  5  6  >>>