מאמרים נבחרים

בדף זה יוצגו מאמרים נבחרים ותקצירי הרצאות שניתנו בכינוסי מו"ח השונים:



הגשר המתומן הזהוב, המשפחה היפנית, ומה שביניהם  (דצמ' 2009)

באחת ההשתלמויות למורי מתמטיקה ומדעים של העמותה למצויינות עסקו המורים בבעיית הגשר המתומן הזהוב (זקוב,
2001). בפעילות שהוצגה בפניהם התבקשו המורים להעביר קבוצות מטיילים בגדלים שונים על
גשר חבלים רעוע מצידו האחד של נהר לצידו השני, תוך עמידה בתנאים נתונים. פעילות המשך
שהוצעה לפעילות זו הנה פעילות ממוחשבת העוסקת בהעברת משפחה יפנית על רפסודה בין שני
צידי נהר.


גם לנו יש אתר - אתר גן לילדים עם צרכים מיוחדים (דצמ' 2009)

התפתחות האינטרנט והימצאותו בבתים רבים יוצרת הזדמנויות חדשות לילדים עם צרכים
מיוחדים ולמשפחותיהם. בזכות טכנולוגיה זו מתאפשרת למסגרת החינוכית הזדמנות לקיים
תקשורת יומיומית עם המשפחות שמאפשרת שיתוף הורים בפעילויות הגן, חשיפה לדרכי הוראה
עם הילדים, שיתוף המשפחה המורחבת והזדמנויות למידה לילדים שנעדרים מסיבות שונות
מהגן.


סלולר, היסטוריה, אינטרנט משלבים ידיים בהוראת המתמטיקה      (יולי 2009)

המאמר מתאר שני ניסויים וחושף שני אתרים שפותחו. מציג מספר פעילויות מהניסוי של שילוב הסלולארי בהוראת המתמטיקה אשר יושמו עם התלמידים בכיתה ומחוץ לה (בסביבה אותנטית). מתואר גם מהלך שיעור המשלב סיפור היסטורי וכלים טכנולוגיים להוראת מושג מתמטי ספציפי.


מאינטואיציות וחזון למדידה והצלחה (דצמ' 2009)

"הכתיבה כמעשה מרכבה", http://www.cet.ac.il/habaa/merkava  הינה תוכנית בסביבת 
למידה מתוקשבת הפועלת בבתי-הספר היסודיים ברחבי הארץ החל משנת תש"ס.


הרשת הגיאוגרפית - מהפכה בהוראת גיאוגרפיה (יולי 2009)

ההתפתחות הטכנולוגית במאה ה-21 ומהפיכת התקשוב הובילו מהפיכה בתהליכי ההוראה – למידה – הערכה בגיאוגרפיה, ושינו את פני המקצוע.
תהליכים אלה הוטמעו בקרב הקהילה הגיאוגרפית: מדריכים – מורים – אנשי אקדמיה – תלמידים. התקשורת בין העוסקים בתחום הפכה לרציפה, יומיומית ורבת ערוצים.
הגיאוגרפיה עושה שימוש כמעט בכל פלטפורמה טכנולוגית חדשה ורותמת את הטכנולוגיה לשירות הפדגוגיה.


קהיליית חינוך המעצימה למידה והוראה בסביבה מתוקשבת (יולי 2009)

מאז שנה"ל תשנ"ט (1999) ועד היום (2009) פועלת בחיפה תוכנית בשם 'חיפה-נט'', המשרתת את כל בתי הספר בעיר. במסגרת התוכנית הוקמו עד כה כ- 70 אתרים בית-ספריים ונבנו כ- 200 'סביבות למידה מתוקשבות'. נושאי סביבות הלמידה המתוקשבות נבחרו מתוך תחומי העניין והצורך הבית ספרי, וע"י כך התאפשרה למידה רלבנטית ובעלת משמעות עבור הלומדים. בסוף שנה"ל תשס"ט - קיץ 2009, מתוכנן שדרוג כל אתרי בתי הספר בעיר בטכנולוגיית MOSS של מיקרוסופט, וסביבות הלמידה מפותחות באמצעות תוכנת ניהול למידה  LMS)  MOODLE). כל ההסבות והפיתוחים נעשים ע"י המורים ותלמידיהם, שמקבלים לצורך כך תשתיות, תמיכה, הנחיה והכשרה במק"מ.


הדור הבא של ספרי הלימוד (יולי 2009)

לאחרונה אנחנו עדים, במדינות המובילות את החינוך במאה ה- 21 , למעבר מתוכנית לימודים המבוססת
בעיקרה על תכנים לתוכנית לימודים המבוססת על שילוב בין תכנים לבין סביבות למידה מתקדמות המזמנות
למידה עצמאית וחקרנית מצד אחד, ואינטראקטיביות ושיתופיות מצד שני. פינלנד, המדינה שדו"ח מקנזי קבע
שהיא הדוגמה האולטימטיבית למערכת חינוך, מכינה עתה תוכנית אסטרטגית ארוכת טווח המתבססת על
שילוב של תוכן וסביבות למידה עתירות טכנולוגיה במטרה להקנות לתלמידים את המידע, הידע והמיומנויות
הדרושים לחיים במאה ה- 21.



חשיבה לא שיגרתית בסיוע תיקשוב (מרץ 2007)

מהפכת המידע, על שלשת מרכיביה: הפצה, עיבוד ושליטה, הביאה לבית הספר של היום שינויים שהוא מתקשה להדביק, כדוגמת סגירת הפער ההולך וגובר בינו לבין המציאות הכלכלית-טכנולוגית-תרבותית שמחוץ לבית הספר (עידן א., 2003). החינוך רוצה להשפיע על החברה – מלבד היותו אספקלריה שלה (דובניקוב א. , 1997). גם מהפכת התיקשוב - שבין מאפייניה נמנה את שינוי הטיפול במידע: רכישתו ( תהליכי למידה),  איחסונו (תהליכי זכירה), הפצתו (E-MAIL POLUTION), ועיבודו (תהליכי למידה = יצירת ידע חדש)  (מלמד ע., 2001) - גורמת לצורך בהקניית מיומנויות חדשות: שאילת שאלות, תרגום, למידה מרחוק, שליטה במאגרי מידע ועוד.


<<<  1  2  3  4  5  6  >>>