מאמרים נבחרים

בדף זה יוצגו מאמרים נבחרים ותקצירי הרצאות שניתנו בכינוסי מו"ח השונים:


שימוש האייפד בהוראה בחינוך המיוחד (יולי 2013)



04/08/13

שימוש האייפד בהוראה בחינוך המיוחד
רינה כהן, מדריכה ארצית לתקשוב בחינוך המיוחד

אנו ערים למגמה הולכת וגוברת של שילוב האייפד בהוראה ולמידה בכלל ולתלמידים בעלי צרכים מיוחדים בפרט.
אנו חיים בעולם של כאן ועכשיו בו אנו נדרשים להיות זמישים (זריזים, זמינים וגמישים).
לאייפד יתרונות רבים הבולט שבהם : מס' טכנולוגיות שמתכנסות יחד והופכות אותו למכשיר חכם –שילוב של מצלמה ומיקרופון מובנים עם אפליקציות ייעודיות הופכים את האייפד למשרד נייד עם מזכירה אוטומטית , ציוד משרדי נלווה כמו סורק , פקס, אפליקציה לשיחת וידאו , נגישות למסמכים חשובים ועוד ומאפשר לי להיות מורה זמיש ועדכני .
האייפד משמש כמכשיר ללמידה ניידת ויכול להפוך לכלי תקשורתי לתלמידים לא ורבליים .

לאייפד נכתבו למעלה מ 850,000 אפליקציות ( ישומונים ) עשרות אלפים חינמיות .
האפליקציות מתעדכנות און ליין ומתאימות עצמן לדרישות המשתמשים .
האייפד נכנס למספר גדל והולך של מסגרות בחינוך המיוחד ואנו עדים לכך שהכנסת האייפדים גרמו לשיפור משמעותי הן מבחינה חברתית והן מבחינה לימודית .
תלמידים שקודם לא שתפו פעולה במשימות פשוטות, הפכו למלאי מוטיבציה ומשתמשים באייפד באפליקציות יעודיות. אבל מה שחשוב יותר מיישמים זאת ב"עולם האמיתי".
בהרצאה אדגים את השימוש באייפדים שנעשים במספר מסגרות של תלמידים בעלי צרכים מיוחדים הן בכיתה והן מחוץ לכיתה ואת הערך המוסף הנלווה לזה.


נכתב על ידי רינה כהן, מדריכה ארצית לתקשוב בחינוך המיוחד
127 צפיות


<< למאמר הקודםמאמרים נוספיםלמאמר הבא >>