מאמרים נבחרים

בדף זה יוצגו מאמרים נבחרים ותקצירי הרצאות שניתנו בכינוסי מו"ח השונים:



הבלוג שלי ואני  (דצמבר 2011)

הבלוג שלי ואני
אלה פלג
מורה, רכזת אשכול, מרצה, מנחה, מפתחת תכניות לימודים, מנהלת בפורטל התוכן החינוכי,
מטמיעה ומשלבת את הטכנולוגיה בפדגוגיה חדשנית ועוד...

הבלוג הוא שילוב של יישום וגם מטאפורה לשיקוף של התהליך שעברתי כמורה/כמדריכת תקשוב ושבעזרתו התחדדו תובנותיי על תפיסתי הפדגוגית.


"מזקנים אתבונן" - תכנית הקשר הרב דורי - תיעוד ושימור מורשת בכלים דיגיטאליים (דצמבר 2011)

משרד החינוך, המינהל למדע וטכנולוגיה, המזכירות הפדגוגית, אגף מורשת קהילות,
המשרד לאזרחים ותיקים ובית התפוצות.

תכנית "הקשר הרב דורי" היא תכנית ערכית חינוכית, הבונה גשר ערכי בין-דורי ומחזקת את מערכת הקשרים בין תלמידי בית הספר לבין האזרחים הוותיקים באמצעות הסביבה הטכנולוגית. התכנית משלבת את הידע של המנחים הצעירים במיומנויות המאה ה-21, ואת שליטתם בטכנולוגיות המחשוב והתקשוב עם התנדבות ועם נתינה.


אוריינות פיננסית - קורס מקוון (דצמבר 2011)

קורס On-line במערכת החינוך הפורמלית  בעל יסודי במודל  Blended Learning

"לומדים בכיתה ולומדים בבית – היפוך תפקידים".

בשנת הלימודים תשע"א הופעל  פיילוט חדשני שזכה להד תקשורתי נרחב בנושא החינוך הפיננסי. היוזמה להפעלת התוכנית גובשה בשיתוף פעולה בין  משרד החינוך, המועצה הלאומית לכלכלה ומטח. 



הסמארטפון – מקום המפגש החדש של ניהול פדגוגי וניהול למידה? (דצמבר 2011)

ההרצאה תעסוק בניהול פדגוגי משולב עם ניהול למידה ותכנים בעזרת טלפונים סלולריים להגברת האפקטיביות בארגון חינוכי, אינטראקציה בין לומדים ומלמדים ומעורבות הורים.




למידה מיטבית ברוח מיומנויות המאה ה-21  "מולדת, חברה, אזרחות" וגיאוגרפיה  (דצמבר 2011)

הדגמה כיצד שילוב חומרי הלמידה העדכניים, הפיתוח המקצועי של המורים, יצירת קהילת מורים וירטואלית משתפת ובחינת הבגרות המתוקשבת מקדמים ומעצימים למידה מיטבית בגיאוגרפיה בכל שכבות הגיל.  

נציג מספר דוגמאות לשילוב של מיומנויות המאה ה-21 והצעה לפעילויות שיתופיות:
•    google earth
•    ספרי לימוד דיגיטליים
•    google docs
 


רוחות חדשות מנשבות (דצמבר 2010)

רוחות חדשות מנשבות

מחשבים של היום זה לא מחשבים של פעם...

40 שנות מחשבים אישיים הביאו בשנים האחרונות את המחשב לרמה של מקרר (לא צריך להבין בקירור בכדי להפעיל מקרר). תפוצתו ופשטות השימוש ביישומים רבים כבר הפכו אותו לחלק טבעי של החיים מסביבנו, המחשב כבר לא "טכנולוגיה" - הוא כבר שותף סימביוטי.


מורה חוקר את עצמו: "מבעד למראה של הלומדים ומה מצאנו שם" (דצמבר 2010)

המחקרים עד כה מצביעים על שינוי איטי למדי ביישומן של גישות פדגוגיות חדשניות ההולמות את ההתפתחות הטכנולוגית (Watson, 2001; Cox et. Al.  2004) ואת עולמם של הילידים הדיגיטאליים (2001,Prensky), הלא הם תלמידי בתי הספר.

יחד עם זאת, הציפייה לשינוי באסטרטגיות ההוראה של המורים ובהתפתחותם של  דגמים חדשניים של פדגוגיה היא גדולה, בעיקר לאור ההשקעות של מערכות חינוך בעולם ובישראל בתוכניות שמטרתן התאמת ההוראה והלמידה למאה ה-21.


מט"ר צעיר בפעולה - מה באמת קורה בשטח? (דצמ' 2009)

הסביבה עתירת המידע והכלים המתוקשבים הקיימים כיום בסביבת העבודה של מורים
ותלמידים מציבים אתגרים חדשים בפני מורים המלמדים את המקצוע מדע וטכנולוגיה. הסביבה
המתוקשבת מצריכה כישורי הוראה מיוחדים: יכולת לפתח מטלות חקר לתלמידים ההולמות את
עידן המידע והתקשורת, שימוש במאגרי מידע ממוחשבים והקניית מיומניות של מידענות, ניצול
מושכל של מדיה, הוראה באמצעות נתונים המגיעים בזמן אמת, חקר בעזרת תוכנות הדמיה
וכלים ממוחשבים, הוראה בעזרת עצמי למידה מקוונים, ניהול קבוצות דיון, תקשורת אלקטרונית
בין מורים לתלמידים, השתלבות באתר בית ספרי וכן הערכת תוצרים מתוקשבים של תלמידים.


<<<  1  2  3  4  5  6  >>>